Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Oct 25, 2009

Ustaz Ahmad Awang perlu dibunuh!


Oleh : AdukaTaruna

Ramai orang tidak mengaku atau enggan menerima hakikat terdapat pimpinan tertinggi PAS yang pro UMNO. Menurut jemaah tegar Rusila, Shannaro; pro UMNO dalam PAS tiada, tetapi pro bangang dia boleh setuju.

MB Kedah, Ostad Azizan juga menolak pro UMNO wujud dalam PAS. Dengan ini, gua cabar anda semua bunuh sahaja Ustaz Ahmad Awang yang mendedahkan perkara tersebut di atas pentas muktamar, satu majlis yang dihadiri para malaikat dan disaksikan Allah.

Bunuh Ustaz Ahmad Awang!




Updated :

Apa yang aku dapat kalau aku bunuh Ustaz Ahmad Awang? Sebelum gua jawab, gua nak tanya, lu ulama atau tidak?

Kalau lu ulama, lu bunuh, lu dapat 1 pahala daripada peruntukan 2 pahala. Kalau Ustaz Ahmad Awang melawan dan ada kematian dari kedua-dua pihak, maka, kesemua mereka mati syahid. Dalilnya kita ikut Muawiyah dan Aishah yang menentang Khalifah Islam atau penyebab yang membawa kepada berlakunya peluang kecelakaan pembunuhan besar-besaran itu.

Tapi kalau lu bukan ulama, lu jangan cari pasal. Lu bunuh, lu dapat dosa.


33 comments:

Anonymous said...

Tahun 1982 kalau tidak kerana kerana pimpinan ulama PAS sudah lenyap dari peta tanah air...keberanian Mustapa ali sebagai ketua pemuda sewaktu itu menyebabkan Dato asri terpaksa turun sebagai YDP PAS sewaktu muktamar pas tahun 1982....

Pada waa tak timbul sape pro umno ke tidak, kalau benar mustapa pro umno dah lama dia lompat bersama dengan nakhai ke dalam UMNO.

Wa merasakan lu la yang pro UMNO AT mua ha ha...

sebab lu duk hemtam ulamak cam gaya umno yang benci ulamak...ke ke ke

fanatik

Anonymous said...

UMNO sayang mustafa ali, hassan ali dan nasharuddin mat isa. Diorang benci TGNA jer........ Dasar bisu, pekak dan buta.......

Anonymous said...

Aku setuju..... Jika betul Ustaz Ahmad Awang ader nama mesti dia dah dedahkan............... Ustaz Ahmad Awanglah yg menggocangkan PAS......

Xenan said...

fanatik...yeker mustapa ali.nik aziz ngn mat sabu lu nak campak mane?

Yong said...

Hampir semua pemimpin PAS Perak tahu memang ade gerombolan mencari ustaz Ahmad Awang lepas PRU12. Tapi mengapa deme suma dah jadi bisu erk? Kesian ustaz Ahmad Awang.

Anonymous said...

lu pakai hukum rimba mana lo....

Anonymous said...

Anon 5.18pm,
Tahun 1982 waktu tu Mustafa Ali muda dan penuh semangat dan belum lagi "kenal duit".Dalam kabinet Razak,Mustafa Ali pernah jadi Tim.Menteri,dah rasa bagaimana sedap dan lazatnya jawatan menteri.Dipenghujung nyawa politiknya dewasa ini,ketagih dan jadi menteri tu amat kuat menekan perasaannya.Kalau tidak sekarang,peluang dia jadi menteri akan jadi impian saja.Walau apa pun caranya,hasrat ini dia mesti tunaikan - melalui UG.Ada faham.

Anonymous said...

kalau gitu kenapa kita tak kata husam musa pun kemaruk dengan jawatan timbalan perdana menteri yang ditawar Anwar ibrahim. Kenapa tidak dipersoal pronya husam dan ustaz ahmad awang kepada Anwar. Kalau benar Mustafa nak kuasa dah lama dia masuk UMNO pada aku le mustapha lebih genuine pas berbading husam dan dan khalid samad.

-wok yoh

PEMUDA EPAL said...

muawiyah - aisyah, aisyah - muawiyyah.. itu je ke rujukan sirah anda..

Anonymous said...

weh korang perasan tak nik aziz tulis pasal nabi pun ditegur Allah.itulah manusia.mana ada yg maksum.nabi adam ke,nabi musa ke.ada je kesilapan,mana ada yg perfect.sebaik2 contoh tu ada la.maksud maksum ni dlm lagi sebenarnya dlm ertikata sebenar 'muhammad'.lu org carik sndiri la,blaja tauhid.

Shannaro said...

wakaka tetiba wa kene label jemaah tegar rusila bhai... wa rusila pon jrang pegi. akhir ni je balik sbb kg atuk wa kat tganu. tak sehat. wa harap dpt tgk la team lu langgar hadi. tgk la sapo monang jang.

bukan x menerima hakikat. mmg hakikatnya xda yg pro umno dlm pas. pro bangang ado la. x bijak bpolitik. bg wa xkan sebodoh tu tg hadi nak join umno. cerdik sikit la bro.

lu baca ulasan biawak ni : Nik Aziz nak pecat Hadi

ambik kesempatan beb. lu mmg satu aliran dgn geng2 biawak ni. point nak pecah belah pas. bangsat!

Anonymous said...

Nik Aziz berlembut sikit, kini minta diadakan Mesyuarat Khas bukan lagi EGM

KUALA LUMPUR: Mursyidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat nampaknya telah mengendur sikit tekanannya supaya PAS segera mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM) tetapi kini hanya meminta diadakan Mesyuarat Khas sahaja.

Pendirian tok guru PAS ini berubah selepas Naib Presiden, Salahuddin Ayub mengadakan pertemuan dengan Nik Aziz di Kota Bharu semalam.

Oleh itu, katanya isu supaya diadakan EGM sudah tidak berbangkit lagi.

"EGM tidak berbangkit lagi. Semalam saya adakan pertemuan dengan Tok Guru (Nik Abdul Aziz) dan mendengar sendiri komen Tok Guru tentang PAS.

“Jadi kita akan mengadakan mesyuarat khas PAS pusat dalam masa terdekat ini. Nik Aziz sendiri yang memberitahu saya ketika pertemuan di Kota Baharu semalam," katanya.

Jumaat lepas, Nik Abdul Aziz dalam blognya, www.bloktokguru.com mencadangkan supaya EGM diadakan bagi menukar 'dua tiga kerat' pemimpin parti itu yang dilihat sebagai bermasalah iaitu sama ada masih bercakap soal kerajaan perpaduan ataupun bercakaran dengan rakan dalam Pakatan Rakyat. Kedua-duanya tidak digemari oleh Nik Aziz. Dan tiga pemimpin yang dinamakan dalam blognya ialah Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali.

Ditanya sama ada pemimpin yang dikatakan "bermasalah" itu ada menghubungi beliau, Salahuddin berkata mereka hanya mendiamkan diri.

"Tidak seorang pun menghubungi saya sejak blog itu memaparkannya (mengenai EGM)," kata Salahuddin.

http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/10/25/mstar_berita/20091025165012&sec=mstar_berita


Hahaahahaha.. xde dah egm. tgna sndiri rasa xperlu dah. Tu baru jumpa Salahuddin, belum lg jumpa tghh. kalo jmpa tghh, mau kensel teruh.

Shannaro said...

tu yg wa rasa tgna tu ada penasihat anai-anai kat belakang. lu org dah gelap hati nak terima kenyataan. wa mmg panas hati dgn anai2 yg hasut tgna. mmg la tgna kata dia dah matang. tp matangnya ada unsur terpengaruh. sama la dgn tghh. wa mmg panas gak dgn team yg ambik kesempatan hasut tghh. last2 mcm 2-2 tg ni dingin. mmg bangsat. tambah plak lu ostad duka membangsatkan lg keadaan.

Hanz_Azdi said...

aiyaa lu olang semabng sejarah bukan semestinya semua akan tetap gitu sampai mampus...cam iman kita ler, hati boleh saja bolak-balik, dulu kita Islam, hari kita Islam & hari kita mati tu 100% kita yakin kita eriman kpd Allah/Islam?
...Spa pun gitu? even TGNA, TGHH dll...so cerita pasal Mustafa Ali aku pun kenal dulu tak cam sekarang...kita silap ler banding camtu..not imperative...banding konsistensi perjuangan ..tu pasal TGNA, TGHH & afew sentiasa top pasal depa sentiasa tepat dlm tindakan depa...cuma TGHH sejak 2 menjak aku nampak dah lembab ler pulak...time to change, maybe?

Anonymous said...

Shannaro, wa sapot lu! Bangsat r sape2 yg sokong satu tuan guru kendian balun satu tuan guru agi. Dua2 ade salah beb, ade silap, tapi jasa dua2 ni lu tak hingat ke beb?

Lek2 r. Yang bangangkan tok guru ni ape babi lak? Sial. Perangai sebijik cam umno. Umno celaka bantai tgna, puak2 pas bangang bantai Tghh. Boleh geng la dua ekor ni. Cam setan.

Shannaro said...

lu nampak tghh lembab? lu bodyguard dia ke? lu x tau ape yg dia buat, baik lu diam. biar duka je...

Anonymous said...

Weh, ustaz azizan yg lu sapot ganti tghh pun kata takyah egm. Nampak sangat ulamak2 dalam PAS ni satu hati satu jiwa. Korang2 je puak2 bangang nak pecah belahkan ulamak. Sial!

Anonymous said...

Adoyai. Tu la aku cakap beb. Ada xkena nih ngan tgna. Kalo bkn ngan dia, ada yg xkena ngan orang2 keliling die tuh. Dulu korang ingat x kes muzakarah tuh? Gila hangin tgna. Pahtu bile tghh jumpe, terus cool. Tp die just ckp bkn tu muzakarah, tp muqobalah. Yg nih pon gitu, mule2 nak egm. kaw2 nyer nak egm. Jumpe salahuddin je, terus kensel. Nak mesyuarat khas lak. Apsal nih?

Korang leh fikir x? Aku rasa betolla mende yg Nik Abduh tuh ckp. Mmg ada penasihat yg salah bg info nih. Aku harap xde, tp kalo ade mmg babi ar camtuh. Saja nak renggangkan hubungan tghh-tgna ke?Ni apsal?Gile jawatan?

Anonymous said...

boloeh buat laporan polis terhadap penulis blog ni...ugutan bunuh

Dr Azhar said...

Jaga mulut di dalam bercakap tentang pemimpin kita. TGNA merupakan mursyidul am PAS.Siapa kita nak halang beliau daripada mengemukakan pandangan?

Cuba tanya,berapa banyak tahajud kita,istikharah kita berbanding tgna? Beradablah sikit.

Benda ni masih belum tamat.Jangan cepat-cepat buat kesimpulan TGNA tak betul,diperalatkan oleh orang lain. TGNA sebagai pemimpin tertinggi PAS yang wajib diberikan wala oleh ahli telah mendengar banyak pandangan dan aduan daripada ahli bawahan.Beliau mengetahui perkara yang kita tidak tahu.

TGNA sedang memberitahu ada bahaya dalam PAS yang terdiri daripada pemimpin tertinggi PAS sendiri. Sejarah PAS sendiri membuktikan berapa ramai pemimpin tertinggi PAS bahkan di kalangan ulama sendri yang belot daripada perjuangan. Dato Asri Muda, Nakhaei Ahmad, kesemuanya membelot daripada perjuangan. Siapa mereka? Mereka adalah Presiden dan Timb Presiden PAS. Adakah sejarah tidak boleh berulang?Adakah mustahil Timb Presiden PAS sekarang untuk mengambil langkah yang sama? Inilah bahaya yang hendak dikhabarkan oleh TGNA.

Kita sebagai ahli seharusnya mendengar dan meneliti pandangan TGNA, bukannya melompat dan menuduh beliau bukan-bukan.Siapakah yang mengajar ahli PAS berlaku biadap kepada Mursyidul Am/Pemimpin Tertinggi mereka sendri. Sehinggakan membakul sampahkan semua pandangan beliau bila sahaja PANDANGAN BELIAU BERTENTANGAN DENGAN PANDANGAN HASAN ALI DAN ROSLAN SMS. Mulia sangat ke Hasan Ali dan Roslan SMS sehinggakan kita membuang pemimpin tertinggi kita sendiri yang berjuang bersama-sama kita berpuluh tahun semata-mata untuk membela Hasan Ali. Siapa Hasan Ali tu? Tidak lebih bekas Timb Pengarah INTAN/BTN/PTD yang tugas mereka membrainwash orang lain agar mennyokong UMNO di atas nama Perpaduan Melayu.

Kalau Hasan Ali boleh bagi pandangan di Media tanpa melalui mesyuarat, kenapa pula Mursyidul Am kita sendiri, kita halang daripada memberikan pandangan di media.Adakah Hasan ALi lebih tinggi kedudukan dalam PAS dari TGNA? Adakah sudah sampai tahap biadap begitu ahli PAS sekarang semata-mata untuk mempertahankan orang (Hasan Ali dan Roslan SMS) yang mereka sendiri pun tidak tahu asal-usulnya.

Begitu teruk kekeliruan dan kebiadapan ahli PAS sekarang, sehingga ada yang mengatakan bahawa Mursyidul Am tidak layak untuk membuat komen tentang perkara-perkara tertentu. Tinggalkan kepada Presiden. Harus diingat,kedudukan Mursyidul Am dalam parti lebih tinggi daripada Presiden.PAS mewujudkan jawatan mursyidul ama adalah untuk mengawal kuasa Presiden sekiranya presiden yang dilantik menyeleweng daripada tugasnya. Nah, sekarang ini TGNA telah menjalankan amanahnya sebagai seorang Mursyidul Am.Kenapa kita harus melenting?

Dengar dan patuh kepada arahan pimpinan tertinggi, kerana di situ ada keberkatan perjuangan.

Shannaro said...

bukan masalah mptahankan hasan ali bro. hasan ali tu anwar pnah cadang utk jd mb selangor, tp tghh x kasi. tghh propose khalid jd mb. tghh dah nampak siapa hasan ali.

masalah sekarang bukan nak bakulsampahkan pendapat tgna. tapi nak bersihkan dr unsur erdogan. wa punya pndirian, bukan stakat bersihkan dr pro-bangang, tp juga pro-erdogan. lu pikirla sendiri. dua2 puak ni saje cari pecah belah, pakai kabel tok2 guru. yg damage nya imej tok guru.

Anonymous said...

Jaga mulut masa cakap pasal Tgna. Yang bangsat2 kutuk Tghh camne lak?

Aku xkutuk mane2 pon. Aku tanya je sbb bnda ni dh byk kali jadi. So, aku suspek something fishy. Tgna kerap buat knyataan brcanggah sebaik saje jumpa pemimpin Pas. Ko tgk la tyme die jmpa mustafa ali, tghh n kini salahuddin. Bkn aku men cakap je beb. Mula2 gila keras, tiba2 lepas dgr dr mulut pemimpin terus lembut hati beb. Apsal nih?

Pedulik ape aku hasan ali. Xde kena ngena ngan aku. Yg aku sokong tok guru dua ni jek.

Anonymous said...

ikuti ucapan ustaz ahmad awang tentang ada org dlm pimpinan yg pro UG

http://www.youtube.com/watch?v=oKMaBsj_Vec

Anonymous said...

Ape Ug-UG nih. Xreti lg Tgna marah Ug ni ditimbulkan ke?Bkn Hasan Ali yg timbulkan nih, puak2 korang yg duk jaja. Member dah xnak, korang lak ungkit2.

Anonymous said...

Hasan Ali dicadang Anwar sebagai MB Selangor????? Eweekkkkk
Bagi hujah bernas sikit

mat said...

Adakah Roslan SMS sudah menentukan hala tuju PAS?
Roslan kata Hasan Ali perlu komen Selcat terbuka, Pas kata Hasan ali tak bersalah.
Roslan kata EGM tak perlu, Pas kata tak perlu.

cinahitam said...

Wa baca dua tiga kali atas turun bawah, naik atas turun bawah...nampaknya pening pening wa sedikit boleh hilang bila baca shannaro punya komen lo....

Wa ingat ma...itu proerdogan pun lagi ada orang belakang ma...ini wa ingat sama macam itu umno ma, lu ingat ke Pecah Dan Perintah...lu kena ingat sejarah...umno main itu mcm, lu fikirrrr baik baik ...wa ingat dua tok guru ini mestiiii kena pecah kalau mau kuasa....amacam sekarang dua tok sudah mau pecah, masuk itu stopa ali nasa dan hasan ali...bila PAS sudah pecah nanti barua dibelakang Proerdogan itu masuk jarum mau tunjuk power....lu jangan tanya wa siapa itu orang....sendiri mau fikir ma...

tq sama shannaro, lu sudah tarak pusing dan ada fikir mau tulis...wa caya sama lu ma.....

Bangsat2Umno said...

Blog2 Pencacai Umno ni la yg boleh merosakkan bangsa melayu.MMg dasar umno suka laga2...seperti Yahudi Bangsat...

cicitHJHASSANu said...

arggghhhhhhhhhhh!!!!bangun tahjud wei...
asyik melalak UG-antiUG,UG-antiUG tapi kerja tak jalan-jalan...

memang UG,U Gilaaaaa...lalalala

Berg said...

Hinanya terpaksa menggunakan beberapa nick untuk menyokong diri sendiri....

Akhir zaman ini, ramai yang akan berbicara seolah dialah yang terbaik.. tahu segala yang tersingkap... hakikatnya masing2 dengan andaian masing2...

Jangan sampai Allah gantikan kita semuanya sekali dengan stu golongan yang lain... waktu itu sudah tidak guna berbicara soal begini!!...

TGNA dan TGHH wajib dihormati kerana sifatnya sebagai pemimpin yang wajib pula diberi wala' padanya... Namun jika terlihat sedikit percanggahan seperti hari ini.. maka bersikaplah seperti seorang yang bukan penghukum... kerana kita seringkali menjadi penghukum yang baik... jahatnya kita...

Hanz_Azdi said...

ok Shannaro... PEACE..aku hold no grudge ler dengan TGHH ni..aku nak aje bagi another chance..mungkin...aku pun sebenarnya ada soft spot for him...tak tergamak langgar/maki TGHH cam Aduka..lantak Aduka ler..cara dia..bukan cara aku pun...kifarah? a ah aku pun demam gak 3,4 hari + batuk lagi..hehe

camtu aku ingat kita patut langgar Nasha dulu.. pastu Mustapha Ali, Hassan Ali, Roslan SMS...

Shannaro r u with me? hehe

FZY said...

Ahli PAS Kena Bijak Menghadapi Fitnah Media
Posted on Oktober 27, 2009 by ustazidrisahmad

Kenyataan Media

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengingatkan setiap ahli agar bijak dalam membaca sebaran berita di internet khususnya dalam blog, facebook dan juga media massa lainnya. Pada waktu ini PAS mendapati semakin banyak tuduhan liar dilontarkan oleh CyberTrooper Umno yang menyamar sebagai ahli PAS atau wakil pimpinan PAS di dalam media alternatif ini.

PAS mendapati mereka mengunakan isu Unity Goverment dan juga cadangan Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat bagi menunjukan bahawa PAS kini berpecah.

Pemimpin Umno seperti Najib Tun Razak, Muhyiddin Yasin dan Zahid Hamidi bersilih ganti menangguk di air keruh dengan memberikan komen seolah-olah PAS kini sedang berpecah yang mana sebahagiannya mengambarkan seperti ada kumpulan dalam PAS yang mahu bergabung dalam Umno, sebahagian lagi mahu Mursyidul Am dan Presiden letak jawatan.

Dalam ucapan Muktamar yang lepas, telah dijelaskan oleh Presiden, Tuan Guru Dato Seri Abdul Hadi Awang, bahawa PAS tiada hasrat untuk bergabung dengan Umno dan isu Unity Goverment tidak berbangkit lagi.

Sehubungan dengan itu, kewujudan fitnah seolah-olah wujudnya pertemuan sulit pimpinan PAS yang Pro Unity Goverment dan Pro-Erdogan wajar difahami ahli sebagai satu gerak kerja saraf Umno untuk memecahkan parti ini kepada dua kelompok. Sesungguhnya tiada sebarang pertemuan sulit yang dilaporkan dan belum ada bukti yang diterima diperingkat kepimpinan PAS tentang kewujudan dua kumpulan ini melainkan individu-individu yang berbeza pandangan dengan pimpinan.

PAS melihat, selain jalan Musyawarah perlu juga Laporan Disiplin dibuat bagi mengesahkan setiap tuduhan yang dibuat untuk memudahkan kita mengetahui asal punca masalah ini.

Lembaga Disiplin PAS juga membuka ruang yang seluas-luasnya terhadap mana-mana pimpinan dan ahli yang mempunyai bukti mengenai fitnah ini atau mereka-mereka yang menyebarkan berita bahawa terdapat segelintir pimpinan PAS sedang berusaha membawa PAS bergabung dengan Umno untuk membuat Laporan Disiplin. Jika ada laporan dan bukti yang sahih kita akan membuat keputusan, walaupun yang didakwa itu Mursyidul Am, Presiden atau mana-mana pemimpin tertinggi parti sekalipun.

PAS yakin kerja-kerja fitnah CyberTrooper Umno dan mereka-mereka yang kononnya menjadi ahli PAS tetapi bekerja untuk Umno akan mati dengan sendirinya jika sebarang Laporan Disiplin gagal dibuat dan tiada sebarang pembuktian diserahkan kepada pihak Lembaga.

PAS meminta ahli bertenang dan tidak membuat sebarang ulasan terbuka mengenai perkara ini dan memberikan ruang kepada pemimpin bermusyawarah bagi mencari punca masalah ini. Gunakanlah saluran yang ada (Lembaga Disiplin) bagi mencari kebenaran dan menguatkan Ukhuwah dalam parti.

Marilah kita bersama-sama melakukan solat hajat moga mereka yang cuba menganiaya parti ini diberikan hidayah oleh Allah untuk menginsafi perbuatan mereka. Kita mohon pada Allah semoga PAS dileraikan dari belenggu fitnah dan perjuangan kita terus mendapat hidayah dariNya.

Ust. Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體